Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : https://hdl.handle.net/10953.1/5076
Titre: DYSLEXIA IN THE EFL CLASSROOM
Auteur(s): Robles-Ruiz, Inmaculada
metadata.dc.contributor.advisor: Díez-Bedmar, María-Belén
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Résumé: is not strange to have in our classroom a student with a specific learning difficulty. One of them is dyslexia, a language disorder that is suffered by 10% of the population. As explained in this MA project there is a specific teaching approach, VAKT approach that seems to be efficient and productive specially for children with a language disorder, dyslexia, so teachers should take it into consideration when having a child with dyslexia in their classroom. The purpose of this MA thesis is to learn about a common specific learning difficulty (definition, main characteristics), to become familiar with its legislation in Spain and in Andalucia, to understand why English as Foreign Language is a challenge for the dyslexic, and learn some tips to help such a student. The MA finishes with a practical a practical application, that is, a Didactic Unit which is called “How do I get to…?”
No es extraño tener un estudiante en nuestra aula que tenga una dificultad de aprendizaje. Una de esas dificultades de aprendizaje es dislexia, un trastorno del lenguaje que lo sufre un 10% de la población. Tal y cómo se explica en este trabajo fin de máster, existe un método de enseñanza, el método VAKT que parece ser eficiente y productivo, especialmente para niños con un trastorno del lenguaje, dislexia, por lo tanto los profesores deberían de considerar aplicarlo cuando tengan un niño con dislexia en sus aulas. El objetivo de este trabajo es aprender sobre una dificultad de aprendizaje común (definición y principales características), familiarizarse con su legislación en España y en Andalucía, entender porqué Inglés como lengua extranjera es un reto para los disléxicos y aprender algunos consejos para ayudar al estudiante en cuestión. Este trabajo fin de máster concluye con una aplicación práctica de lo expuesto, una unidad didáctica, llamada “How do I get to…?”
Date de publication: 26-mai-2017
Collection(s) :Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Fichier(s) constituant ce document :

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



Ce document est protégé par copyright


Tous les documents dans TAUJA sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.