Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5076
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDíez-Bedmar, María-Belén-
dc.contributor.authorRobles-Ruiz, Inmaculada-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2017-05-26T08:27:26Z-
dc.date.available2017-05-26T08:27:26Z-
dc.date.issued2017-05-26-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/5076-
dc.description.abstractis not strange to have in our classroom a student with a specific learning difficulty. One of them is dyslexia, a language disorder that is suffered by 10% of the population. As explained in this MA project there is a specific teaching approach, VAKT approach that seems to be efficient and productive specially for children with a language disorder, dyslexia, so teachers should take it into consideration when having a child with dyslexia in their classroom. The purpose of this MA thesis is to learn about a common specific learning difficulty (definition, main characteristics), to become familiar with its legislation in Spain and in Andalucia, to understand why English as Foreign Language is a challenge for the dyslexic, and learn some tips to help such a student. The MA finishes with a practical a practical application, that is, a Didactic Unit which is called “How do I get to…?”es_ES
dc.description.abstractNo es extraño tener un estudiante en nuestra aula que tenga una dificultad de aprendizaje. Una de esas dificultades de aprendizaje es dislexia, un trastorno del lenguaje que lo sufre un 10% de la población. Tal y cómo se explica en este trabajo fin de máster, existe un método de enseñanza, el método VAKT que parece ser eficiente y productivo, especialmente para niños con un trastorno del lenguaje, dislexia, por lo tanto los profesores deberían de considerar aplicarlo cuando tengan un niño con dislexia en sus aulas. El objetivo de este trabajo es aprender sobre una dificultad de aprendizaje común (definición y principales características), familiarizarse con su legislación en España y en Andalucía, entender porqué Inglés como lengua extranjera es un reto para los disléxicos y aprender algunos consejos para ayudar al estudiante en cuestión. Este trabajo fin de máster concluye con una aplicación práctica de lo expuesto, una unidad didáctica, llamada “How do I get to…?”es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesses_ES
dc.subject.classification5701.00es_ES
dc.subject.classification5701.11es_ES
dc.subject.otherLingüística aplicadaes_ES
dc.subject.otherapplied linguisticses_ES
dc.subject.otherenseñanza de lenguases_ES
dc.subject.otherteaching of languageses_ES
dc.titleDYSLEXIA IN THE EFL CLASSROOMes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Centro de Estudios de Postgradoes_ES
Appears in Collections:Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.