Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/5082
Title: | INTERVENCIÓN EN TRASTORNOS ALIMENTARIOS EN ESTUDIANTES DE EDUCACIÓN SECUNDARIA |
Authors: | García-García, María-Dolores |
metadata.dc.contributor.advisor: | Hernández-Fernández, Antonio |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Pedagogía |
Abstract: | Debido al creciente número de estudiantes de Educación Secundaria que
padecen trastornos alimentarios elaboramos este trabajo. Mediante tres unidades de
actuación de cada uno de los ámbitos Orientación pretendemos fomentar en los
alumnos de esta etapa educativa unos hábitos de alimentación saludables y una
autoestima adecuada que les permita soportar las presiones del entorno. Además,
perseguimos atender las necesidades educativas que demanda este tipo de alumnado,
así como, ayudarles a conocerse mejor y a elegir la opción académica que mejor se
adapte a sus aptitudes. Todo ello mediante una metodología participativa que permita
el trabajo dinámico y reflexivo, y basadas en el uso de las nuevas tecnologías. Siempre
tendremos en cuenta las características, necesidades y motivaciones del alumnado.
Pese a las limitaciones que pueda tener nuestro trabajo, éste contribuye al aumento
del conocimiento sobre los trastornos alimentarios de los alumnos. Owing to the increasing number of secondary school students with eating disorders we have undertaken this study. Through three units of action in each of the areas of student guidance, we aim to foster in students in this educational stage healthy eating habits and a suitable level of self-esteem which allows them to withstand the pressures of their environment. In addition, we seek to meet the educational needs of this type of students as well as to know themselves better and to choose the academic option which is most suited to their skills. This is achieved using a participative methodology which allows dynamic and reflective work, based on the use of new technologies. We always consider the characteristics, needs and motivation of the students. Despite the limitations that our work may have, it contributes to increasing knowledge about students’ eating disorders. |
Keywords: | Educación Primaria |
Issue Date: | 26-May-2017 |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.