Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5197
Title: El aprendizaje de la lectoescritura en Educación Infantil desde una perspectiva constructivista
Authors: Higueras-Gámez, Gema
metadata.dc.contributor.advisor: Alarcón-Sierra, Rafael
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Española
Abstract: Este Trabajo de Fin de Grado trata sobre el aprendizaje de la lectoescritura en Educación Infantil y concretamente se ha planteado una unidad didáctica para el alumnado de cuatro años. En primer lugar, se ha realizado una revisión bibliográfica sobre qué es leer y escribir, los procesos de lectura y escritura, factores que intervienen en los procesos y métodos de enseñanza de la lectura y escritura. Posteriormente, se ha propuesto una unidad didáctica para trabajar la lectoescritura desde el punto de vista constructivista durante una semana.
This End-of-Grade Paper is about learning literacy in Nursery Education and specifically a didactic unit has been proposed for four-year students. In the first place, a bibliographical review has been carried out on what is reading and writing, the processes of reading and writing, factors that intervene in the processes and methods of teaching reading and writing. Subsequently, a didactic unit has been proposed to work on literacy from a constructivist point of view for a week.
Keywords: Tecnología de la Información y la comunicación
Issue Date: 16-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Higueras_Gmez_Gema_TFG_Educacin_Infantil.pdf744,63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.