Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/5684
Title: | APOYO A LA SOCIALIZACIÓN DEL ALUMNADO DE 3er CICLO A TRAVÉS DE LA EXPRESIÓN CORPORAL |
Authors: | Ávila-Pérez, Francisco |
metadata.dc.contributor.advisor: | Arteaga-Checa, Milagros |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
Abstract: | Con este proyecto pretenderemos mejorar en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las habilidades sociales en los alumnos/as y su importancia en el Currículum de Educación Primaria como base del desarrollo evolutivo del niño/a La idea general es favorecer la comunicación interpersonal y enseñar habilidades sociales a través de las sesiones de nuestro proyecto. La EC es un contenido de EF que favorece la comunicación interpersonal de forma sencilla y natural. Por esto, a través nuestras sesiones, los alumnos/as pretendemos mejora en su desinhibición y comunicación enriqueciendo así el desarrollo de su personalidad. With this project we intend to improve the teaching-learning process of social skills in students and their importance in the Primary Education Curriculum as the basis of the child's developmental development. The general idea is to foster interpersonal communication and teach skills Through our project sessions. EC is a content of EF that favors interpersonal communication in a simple and natural way. For this reason, through our sessions, the students pretend to improve their disinhibition and communication thus enriching the development of their personality. |
Keywords: | Educación Física |
Issue Date: | 29-May-2017 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.