Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/6270
Title: | Las inteligencias múltiples |
Authors: | Baudet-Moreno, María |
metadata.dc.contributor.advisor: | Pelegrina-López, Santiago |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | Las inteligencias múltiples de Howard Gardner nos ofrecen una nueva oportunidad para la enseñanza. Una enseñanza basada en el alumno y sus habilidades, donde el docente es solo un guía en su aprendizaje. Con la teoría de las inteligencias múltiples apartaremos de nuestro sistema educativo el método tradicional de enseñanza para dar paso a una enseñanza que este destinada a mejorar y potenciar las habilidades de nuestros estudiantes y no a la competitividad. Howard Gardner's multiple intelligences offer us a new opportunity for teaching. A teaching based on the student and his abilities, where the teacher is only a guide in his learning. With the theory of multiple intelligences we will remove from our educational system the traditional method of teaching to give way to a teaching that is aimed at improving and enhancing the skills of our students and not to competitiveness. |
Keywords: | Educación Especial |
Issue Date: | 28-Jun-2017 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Baudet_Moreno_Mara_TFG_EducacinPrimaria.pdf | 1,01 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.