Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6476
Title: MOTIVATIONAL USES OF READING TO IMPROVE FOREIGN LANGUAGE PERFORMANCE IN TEENAGERS
Authors: VÁZQUEZ-LORENZO, MARÍA
metadata.dc.contributor.advisor: DEMETRIOU-DEMETRIOU, EROULLA
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] El propósito principal del presente estudio práctico es poner de relieve la efectividad del uso de la lectura motivacional e inspiracional con alumnos de Bachillerato en España. Diferentes investigaciones han concluido que la motivación y el uso de nuevas tecnologías y actividades innovadoras llevadas a cabo en el aula influyen de forma positiva en el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés como segunda lengua o lengua extranjera. En consecuencia, este proyecto presenta un programa innovativo donde se detallan diferentes propuestas de lectura motivacional y su repercusión en la mejora de la competencia lingüística de los alumnos participantes.
[EN] The main objective of this practical study is to underscore the effectiveness of the use of motivational and inspiring reading with students at the level of Non-Compulsory Secondary Education in Spain. Diverse investigations have concluded that motivation, the use of new technologies and innovative activities have a positive influence on the teaching-learning process of English as a second language or foreign language. Thus, this project presents an innovative programme which fleshes out different motivational reading proposals and its direct relationship with students’ language competence improvement.
Keywords: Lingüística aplicada a la enseñanza del inglés y la formación de profesores de inglés como lengua extranjera (TEFL)
Issue Date: 7-Nov-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Appears in Collections:Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright