Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/6484
Title: | Students' Attitude Towards lntercultural Diversity: An Andalusian Case Study |
Authors: | Gallardo-Saborido, María-Rosario |
metadata.dc.contributor.advisor: | García-Ramírez, Paula |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] Los objetivos de este Trabajo de Fin de Máster (TFM) se centran en la elaboración de un marco teórico sobre la diversidad intercultural y la realización de un proyecto de intervención para mejorar la actitud de los estudiantes hacia la diversidad intercultural. Este estudio se desarrollará con un grupo de estudiantes de 4º curso de Educación Secundaria en el centro San Jerónimo (Sevilla).
1
En este proyecto se ha utilizado un diseño cuasi-experimental pre-test 1 post-test. La muestra ha
estado formada por 18 estudiantes y los instrumentos que se han utilizado han sido un cuestionario de actitud hacia la diversidad intercultural y la observación participante. Durante su desarrollo se han llevado a cabo cuatro sesiones en las que se han trabajado diferentes valores relacionados con la diversidad. Los resultados obtenidos en el proyecto ponen de manifiesto que se han producido ciertas mejoras con respecto a la actitud de los estudiantes sobre las diferencias interculturales. [EN] The objectives of this Master's Dissertation (MD) focus on the elaboration of a theoretical framework on intercultural diversity and the implementation of an intervention project to improve students' attitudes towards intercultural diversity. This study will be developed with a group of students of the 4th year of Compulsory Secondary Education at San Jerónimo school (Seville). In this project we have used a quasi-experimental pre-test 1 post-test design. The sample consisted of 18 students, and the instruments that have been used are a questionnaire of attitude towards intercultural diversity and participant observation. During its development we have covered four sessions to work on different values regarding diversity. The results of this project show that there are certain improvements regarding the students' attitudes towards intercultural differences. |
Keywords: | Didáctica |
Issue Date: | 7-Nov-2017 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gallardo Saborido Maria Rosario.pdf | 736,67 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License