Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6546
Title: mercados nacionales e internacionales del aceite de oliva
Authors: garcía Cledera, francisco Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: montijano guardia, francisco
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Economía
Abstract: [ES] Este trabajo analiza el sector del aceite de oliva, tanto a nivel internacional como nacional, debido a que este sector constituye un papel fundamental en nuestra sociedad, siendo España el mayor productor de este tipo de producto, y sobre todo, destacando Andalucía ya que es la mayor productora de aceite de oliva, representando el 60,4% del terreno cultivable para el olivar. Además, analizaremos las ayudas (PAC)que constituyen un papel fundamental para los productores, la cadena de valor de este producto, así como, el entorno competitivo en este sector.
[EN] This work analyzes the sector of the olive oil, so much internationally and nationally, due to the fact that this sector constitutes a fundamental paper in our society, being Spain the major producer of this type of product, and especially, emphasizing Andalucia since she is the major producer of olive oil, representing 60,4 % of the cultivable area for the olive grove. In addition, we will analyze the helps (PAC) that constitute a fundamental paper for the producers, the chain of value of this product, as well as, the competitive environment in this sector.
Issue Date: 28-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-garcia Cledera, Francisco Manuel.pdf717,18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.