Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6604
Title: Análisis estratégico de una distribuidora de tabaco y propuestas de actuación
Authors: García Gómez, Agustín
metadata.dc.contributor.advisor: García Marti, Elia
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] En mi trabajo analizo la internacionalización en una empresa tabacalera en especial el caso de Global Premium examinando a fondo su historia, entorno, estrategias competitivas y su modo de internacionalización, dando además propuestas sobre los pasos que debería dar en un futuro. Global Premium es una empresa perteneciente al grupo Dintti, y dedicada a la distribución de tabaco y accesorios. Compra productos en todo el mundo y los distribuye en gran parte de él, productos de marcas ajenas, y bajo su marca propia. Sus ventajas competitivas se basan en la diferenciación en su gama de productos estándar y en la segmentación en su gama de productos premium. Su estructura organizativa es divisional, y la más adecuada al momento en el que se encuentra la empresa. Por último entre sus planes de internacionalización, está la implantación de sedes propias en más países, y la fabricación propia de sus productos totalmente en los países de origen
[EN] In this paper I analyze the internationalization of a snuffbox company, in special Global Premium examining his history, environment, competitive strategies, and his internationalization mode, also I give some some tips about his future development. Global premium is a Company that pertain of the Dintti group, funded in 2005 and dedicated to the distribution of tobacco and accessories and located in Alicante. They buy products around the world and the shell them in a great part, products of another brands and of the own brand. Also participate in the own fabrication since 2017 of a brand of tobacco after buying a part of the Haze´s social capital. The competitives advantages are the differentiation in their standar products and segmentation in his premium products. Their organizational structure is divisional and the more adequate for the moment of the company. At last among their internatiolalization planes , are the implantatior of own headquarters in more contries , and the complete own fabrication of their products in the countries of origin
Issue Date: Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.