Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6736
Title: Plan de viabilidad de empresa real game, S.L.
Authors: Serrano Castillo, Miguel Ángel
metadata.dc.contributor.advisor: Arenas Torres, Pablo
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Economía Financiera y Contabilidad
Abstract: [ES]Con este proyecto se realiza un plan de viabilidad económico financiero de un Laser Tag, un modelo de negocio que tiene su origen en los años 80 para la simulación de combates reales destinado para las fuerzas de seguridad, en la actualidad esta tecnología la utiliza para este juego y ya está presente en toda España. Este proyecto se pone en funcionamiento en Jaén ya que, es la única provincia donde actualmente no se encuentra. Como resultado del estudio, se obtiene un plan de empresa rentable, que ofrece beneficios desde el primer año, con una inversión inicial de 50.000 € y un préstamo de 45.000 euros ofrece una Tasa Interna de Retorno del 29% y un Valor Actualizado Neto de 82.253 euros.
[EN]With this project I am going to do a financial economic viability plain of a laser, a business model that has its origin in the 80s for the simulation of combats the resources reserved for the security forces, at present the technology uses for This Game and is already present in all Spain. This project is put into operation in Jaén and in the only province where it is currently not located. As a result of the study, you get a good business plan, which offers benefits from the first year, with an initial investment of € 50,000 and a loan of € 45,000 offers an Internal Rate of Return of 29% and an updated Net Worth of € 82,253.
Issue Date: May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.