Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6938
Title: Marketing financiero: La disrupción de la banca tradicional.
Authors: Sánchez Román, José Luis
metadata.dc.contributor.advisor: De la Casa Martínez, Emilio Javier
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] Hoy en día cada vez es mayor la presencia de dispositivos digitales en nuestra vida diaria. Tanto que utilizamos estos dispositivos para gestionar la mayoría de nuestras necesidades e intereses. Nuestras necesidades financieras no podían ser menos. En este trabajo hablaremos tanto de las características que han definido a la banca tradicional como de los elementos del marketing que la integran, los cambios que han acontecido y de las decisiones que las entidades han de tomar para mantenerse actualizados y cubrir las necesidades actuales de los consumidores. También hablaremos de los nuevos jugadores que han aparecido en el sector de las finanzas como son las fintech, que han obligado a las entidades tradicionales a cambiar su forma de ver el sector, las ventajas competitivas de estas y las estrategias que las diferencian de las entidades financieras tradicionales.
[EN] Nowadays the presence of digital devices is major in our daily life. So much that we use these devices to manage most of our needs and interests. Our financial straits could not be less. In this project, you are going to read about the characteristics that have defined traditional banking as the marketing elements that integrate it, changes that have happened and decisions that banking entities have to take to stay updated and to cover the current needs of the consumers. You will also read about the new player that have appeared in the finance sector as the fintech, which have forced traditional entities to change its way of see the financial sector, the competitive advantages of fintech and the strategies that separates them from the traditional financial institutions.
Issue Date: Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Finanzas y Contabilidad

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG.JosLuisSnchezRomn.docx580,15 kBMicrosoft Word XMLView/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.