Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/7015
Title: COMERCIO EXTERIOR DEL ACEITE DE OLIVA: COMERCIO ANDALUZ, ESPAÑOL Y MUNDIAL
Authors: Tello Extremera, Juana María
metadata.dc.contributor.advisor: Montijano Guardia, Francisca
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Economía
Abstract: [ES] El comercio de aceite de oliva está cada vez más globalizado, especialmente en aquellos países donde la producción de este producto es escasa. Países como Estados Unidos, Australia, Japón, etc. donde el consumo de aceite de oliva ha aumentado significativamente en los últimos años y su producción nacional es muy baja, necesitan abastecerse de países como España, líder mundial en este sector. El objetivo de este trabajo es analizar el comercio exterior de aceite de oliva, además de examinar las principales diferencias entre el comercio mundial, español y andaluz.
[EN] Olive Oil commerce is more and more globalized every year, especially to those counties where the production of this product is scarce. Countries such as USA, Australia, Japan, etc. where the consumption of olive oil has increased significantly in the last few years and its domestic production is very low, need to source from countries like Spain, worldwide leader in the sector. The objective of this final degree project is to analyze the foreign trade of olive oil. Moreover, it will examine the main differences between the Andalusian, Spanish and worldwide markets
Issue Date: 28-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tfg - tello extremera, juana maria.pdf1,03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.