Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/7035
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVelasco Gámez, María del Mar-
dc.contributor.authorRamírez Ocaña, Sheila-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociologíaes_ES
dc.date.accessioned2018-03-15T12:31:12Z-
dc.date.available2018-03-15T12:31:12Z-
dc.date.issued2016-01-20-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/7035-
dc.description.abstract[ES] Este trabajo tiene por objetivo la elaboración de un caso de estudio donde se analice el funcionamiento de una empresa que permita aplicar los contenidos teóricos de la asignatura a la realidad empresarial. El trabajo se estructura en dos partes, la primera representa el marco teórico del trabajo sobre las estrategias de crecimiento e internacionalización de las empresas. Para ello se explican las distintas direcciones de desarrollo, los modos de crecimiento ylas formas de internacionalización corno una dirección de crecimiento, con sus estrategias y modos de entrada en el mercado externo. En la segunda parte con contenido práctico, se analiza el comportamiento de la empresa TOUS a la que se le aplican las formas de crecimiento e internacionalización, para lo que se hace necesario la elaboración de un caso de estudio con sus respectivas cuestiones.es_ES
dc.description.abstract[EN] The aim of this project is the development of a case study where it is analyzed the running of an enterprise, which allows the application ofthe theoretical contents of this subject to the business reality.The project consists of two parts: the first one represents the theoretical framework of this project relating to the strategies on growth and the internationalization of enterprises. Along this first part, several topics have been explained, such as the different developmental directions, the different growth patterns and the ways of internationalization (as a growth direction, including its strategies and ways of entering the externa! market). The second part -the one dealing with the practica! content-, the behavior of the company 'Tous' has been analyzed. To 'Tous' has been applied the ways of growth and internationalization. For this purpose, it has been necessary the development of a case study, including the corresponding questions.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesses_ES
dc.subject.classification5311es_ES
dc.subject.classification5311.99es_ES
dc.subject.otherorganización y dirección de empresases_ES
dc.subject.otherOrganization and management of enterpriseses_ES
dc.subject.otherCrecimiento empresariales_ES
dc.subject.otherBusiness growthes_ES
dc.titleCRECIMIENTO E INTERNACIONALIZACIÓN EMPRESARIAL. EL CASO DE TOUSes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Facultad de Ciencias Sociales y Jurídicases_ES
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.