Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/7147
Title: Creativity and Innovation in organizations. Case study: Inditex
Authors: Mesa Pérez, Sandra
metadata.dc.contributor.advisor: García Martí, Elia
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] Sectores como el de la moda están expuestos a un entorno en continuo cambio. Ante este entorno tan dinámico, tan solo las empresas innovadoras y creativas son capaces de sobrevivir. En el presente trabajo se estudia la cadena de valor de Porter (2008), pero aplicada a empresas innovadoras y creativas. Las actividades primarias de la cadena se encuentran apoyadas por las capacidades que ayudan a impulsar la creación de productos innovadores. Estas capacidades son: una cultura flexible y abierta al cambio, un modelo de liderazgo participativo, una estructura descentralizada y orgánica y un buen sistema de evaluación de ideas. Este marco teórico es aplicado a la realidad, a través del análisis empresarial de Inditex, por ser esta empresa una de las más innovadoras en la industria de la moda. Finalmente, la estrategia de Inditex será comparada con la de alguna de sus competidoras para descubrir qué hace a unas empresas más innovadoras que a otras.
[EN]Some industries are exposed to ever-changing environments. In these dynamic environments only innovative and creative companies are able to survive. A theatrical framework is studied by making use of Porter’s value chain. This chain is adapted to innovative and creative companies. In this way, primary activities are supported by capacities that enable a company to produce innovative products. These capacities are: a developmental culture, a participative leadership style, an organic and decentralized structure and a good evaluation process. This theoretical framework is applied to reality by analysing the case of Inditex, since this company is the most innovative organization in the fashion industry. Finally, the Inditex’s strategy will be compared with some of their competitors’ strategies in order to know what makes one company more innovative than other.
Issue Date: May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Doble titulación de Grado en Administración y Dirección de Empresas y Grado en Derecho

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Creativity_and_innovation_in_organizations._Inditex_case_study..pdf1,1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.