Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/7233
Title: ENTORNO RURAL JIENNENSE: CREACIÓN Y GESTIÓN DE EMPRESAS. ANÁLISIS DE CASOS COMO FÓRMULA PARTICIPATIVA DE GENERACIÓN DE CONOCIMIENTO. “BODEGA CASERÍA LOS ALFARJES”
Authors: García García, Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: García Vico, José
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] La plantación de dos nuevas hectáreas de vides hace que la Bodega "Casería los Alfarjes", una pequeña empresa familiar que se encuentra en Arbuniel (Jaén), y que se dedica a la elaboración de vino tinto, tenga que plantearse la posibilidad de vender sus productos en un nuevo mercado. El lugar elegido para ello es la provincia de Ciudad Real, una zona con experiencia histórica en enología. Con este trabajo evalúo la introducción del producto en este nuevo mercado utilizando las técnicas de evaluación de mercados y marketing aprendidas durante la realización del Grado en 'Finanzas y Contabilidad'.
[EN] As a result of planting two new hectares of vines, the winery "Casería de los Alfarjes", a small family business located in Arbuniel (Jaén), and dedicated to the elaboration of red wine, must consider the possibility of what advantages the sale of its products in a new market may carry. The chosen place for this new interest is the province of Ciudad Real, an area of high historical experiencie towards oenology. Within this work I evaluate the introduction of this product in the new market already mentioned by using the assesment techniques employed in marketing, techniques that I have learned during my degree in 'accounting and finances'.
Issue Date: Jul-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Finanzas y Contabilidad

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.