Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8091
Title: El otoño: Unidad Didáctica a través de las Inteligencias Múltiples.
Authors: Alcaide-Cuesta, Rocio
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez-Ferra, Miguel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: La propuesta que se expone a continuación, trata de desarrollar las inteligencias múltiples y enseñar el otoño en Educación Infantil a partir de una Unidad Didáctica. Esta propuesta se agrupa en torno a tres aspectos: definición y estructura de una Unidad Didáctica, la importancia de la enseñanza del otoño a lo largo de la infancia y por qué se deben trabajar las inteligencias múltiples. Estos aspectos son abordados desde el paradigma hermenéutico y el modelo socioconstructivista
The proposal exposed below, aims to develop multiple intelligences and teach autumm in early childhood Education from a teaching unit. This proposal is grouped concerning three aspects: definition and estructure of a teaching unit, the importance of teaching autumm along the childhood and why multiple intelligences should be employed. These aspects are addressed from hermeneutical paradigm and the socio-constructivist model.
Issue Date: 14-May-2018
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EL_OTOO_UNIDAD_DIDACTICA_A_TRAVES_DE_LAS_INTELIGENCIAS_MULTIPLES._ROCIO_ALCAIDE_CUESTA.pdf1,79 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.