Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8107
Title: COMUNICACIÓN ORAL EN EDUCACIÓN INFANTIL
Authors: CABALLERO-MENDOZA, FRANCISCO-JAVIER
metadata.dc.contributor.advisor: PLA-COLOMER, FRANCISCO-PEDRO
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Española
Abstract: Este trabajo está dirigido hacia la estimulación del lenguaje oral en Educación Infantil, y en concreto, para alumnos/as de 3 años, ya que la comunicación oral es el instrumento fundamental para que puedan construir un conocimiento de sí mismo, expresar emociones, sentimientos, socializarse con los demás, etc. Para lograr que los alumnos/as comiencen con la estimulación del lenguaje, propongo una unidad didáctica en la que se llevaran a cabo una serie de actividades/taller que les facilitará este proceso, pero antes, se hará un breve repaso sobre las diferentes teorías de la adquisición y desarrollo del lenguaje así como las funciones y la evolución de 0 a 6 años. Trabajar la estimulación del lenguaje en Educación Infantil favorecerá la competencia comunicativa
This work is aimed at the stimulation of oral language in Early Childhood Education, and specifically, for students of 3 years, since oral communication is the fundamental instrument for them to build a knowledge of themselves, express emotions, feelings, socialize with others, etc. To get the students to start with language stimulation, propose a didactic unit in which a series of activities that help in this process is carried out, but before, it will be briefly repaired on the different theories of the acquisition and development of the language as well as functions and evolution from 0 to 6 years. To work on the stimulation of language in Early Childhood Education, favorable to communicative competence.
Issue Date: 17-May-2018
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Caballero_Mendoza_FranciscoJavier_TFG_Educacin_Infantil.pdf362,17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.