Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8153
Title: Desarrollo de la Inteligencia Emocional a través de los superhéroes
Authors: Jaramillo-Díaz, Nathalia
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez-Ferra, Miguel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: En el siguiente trabajo se expone el desarrollo de una propuesta didáctica a través de los superhéroes, en la cual se pretende fomentar el desarrollo de la Inteligencia emocional (en adelante IE), además de promover valores, habilidades sociales y capacidades que permitan a los niños afrontar problemas emocionales .Dado a que en la Educación Infantil se promueve el desarrollo integral , es importante resaltar desarrollo la IE. Para ello se investiga sobre la evolución del concepto de IE y su desarrollo en los niños de la etapa propuesta. Finalmente se propone una unidad didáctica con una serie de actividades, objetivos y metodología para dicho desarrollo.
The following work exposes the development of a didactic proposal on superheroes, in which it is intended to promote the development of Emotional Intelligence (IE), in addition to promoting values, social skills and abilities that allow children to deal with emotional problems. Given that in Pre-school Education, integral development is promoted, it is important to highlight the development of EI. To do this, it investigates the evolution of the EI concept and its developmentin the children of the proposed stage. Finally, a didactic unit is proposed with a series of activities, objectives and methodology for this development.
Issue Date: 21-May-2018
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jaramillo_Daz_Nathalia_TFG_Educacin_Infantil._1.pdf1,11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.