Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/8160
Title: | COEDUCACIÓN EN LA ETAPA DE EDUCACIÓN INFANTIL |
Authors: | Linde-Muñoz, María |
metadata.dc.contributor.advisor: | García-Luque, Antonia |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias |
Abstract: | El presente trabajo fin de grado sobre coeducación en la etapa de Educación Infantil pretende lograr la
igualdad en las aulas, es por ello por lo que se propone conseguir unos objetivos. Realiza un análisis
normativo de las diferentes leyes educativas de nuestro país, centrándose en la actual vigente, la
LOMCE, haciendo visibles los avances y retrocesos que esta ha supuesto para la coeducación en las
aulas. Posteriormente se lleva a cabo una fundamentación teórica en la se habla de la importancia del
empoderamiento de la mujer, de los diferentes modelos educativos y termina con un estudio en
profundidad sobre la definición de coeducación.
El trabajo continúa con una parte práctica en la cual se ha llevado a cabo un estudio a través de unas
encuestas realizadas a una muestra de niños y niñas en el C.E.I.P Santa capilla de San Andrés. Tras
extraer y analizar resultados se ha creado una propuesta didáctica coeducativa para Educación
Infantil. The present end of degree work on coeducation in the Infant Education stage aims to achieve equality in the classroom, which is why it aims to achieve some objectives. Performs a normative analysis of the different educational laws of our country, focusing on the currently one, the LOMCE, making visible the advances and setbacks that this has meant for coeducation in the classrooms. Afterwards, a theoretical foundation is carried out in which the importance of theempowerment of women, of the different educational models is discussed and ends with an indepth study on the definition of coeducation. The work continues with a practical part in which a study has been carried out through surveys carried out on a sample of boys and girls in the C.E.I.P Saint Chapel of Saint Andrew. After extracting and analyzing results, a coeducational didactic proposal for Infant Education has been created. |
Issue Date: | 22-May-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.