Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8161
Title: Los cuentos interactivos mediante las TIC
Authors: López-Blanco, Ainhoa
metadata.dc.contributor.advisor: Agreda-Montoro, Miriam
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: Los cuentos interactivos mediante las TIC se tratan de un recurso favorecedor tanto para el alumnado como para el apoyo del profesorado de Educación Infantil (EI). Cuando los niños están aprendiendo a leer muchos de ellos se aburren, no prestan atención, por eso se considera que los cuentos interactivos ofrecen numerosas ventajas y una de ellas son los pictogramas. Los pictogramas, ayuda al alumnado a mejorar su comprensión lectora y ganar un mayor interés por la lectura. Mejorando con ello la lectoescritura. En este trabajo se plantean ideas y conceptos sobre los cuentos interactivos, objetivos y contenidos de la EI, actividades a realizar en el aula y una evaluación como finalidad.
Interactive stories by the ICT is a favorable resource both for the student and for the support of the teachers of Early Childhood Education (ECE) when the children are learning to read many of them get bored, do not pay attention, for that reason they consider that Interactive stories offer numerous advantages and one of them are pictograms. The pictograms help students improve their reading comprehension and gain more interest in reading. In this work, ideas and concepts about the interactive stories, objectives and contents of the ECE are presented, activities to be carried out in the classroom and an evaluation as purpose.
Issue Date: 21-May-2018
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.