Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8163
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMartínez-Valdivia, Estefanía-
dc.contributor.authorLópez-Mesa, Helena María-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Pedagogíaes_ES
dc.date.accessioned2018-07-05T08:29:29Z-
dc.date.available2018-07-05T08:29:29Z-
dc.date.issued2018-05-15-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10953.1/8163-
dc.description.abstractEl presente trabajo desarrolla una Unidad Didáctica motivadora para Educación Infantil con la cual conocerán el espacio de manera diferente aplicando la metodología del Trabajo por Proyectos y la Teoría de las Inteligencias Múltiples que serán defendidas por diferentes autores y sus diversas ventajas. Expondremos los contenidos de la unidad y los objetivos obtenidos de la Legislación Educativa Andaluza, se desarrollarán las actividades y se finalizará con una evaluación del proceso. Mencionaremos la educación en valores de nuestra aula y cómo se atenderá a la diversidad de nuestro alumnado, en concreto a las adaptaciones llevadas a cabo por los dos niños de la clase, uno con discapacidad auditiva y otro con claros rasgos del TDAH. Concluiremos con una opinión personal acerca de la unidad didáctica y las ventajas de utilizar metodologías activas, en particular, aquellas que se van a desarrollar.es_ES
dc.description.abstractThe present work develops a Didactic Unit motivating for Infant Education with which they will know the space in a different way applying the methodology of the Work for Projects and the Theory of the Multiple Intelligences that will be defended by different authors and its diverse advantages. We will present the contents of the unit and the objectives obtained from the Andalucía Educational Legislation, activities will be developed and finalized with an evaluation of the process. We will mention the education in values of our classroom and how the diversity of our students will be attended, in particular to the adaptations carried out by the two children in the class, one with hearing disability and another with clear features of ADDH. We will conclude with a personal opinion about the didactic unit and the advantages of using active methodologies, in particular, those that will be developed.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.classification580107es_ES
dc.subject.classification580108es_ES
dc.subject.otherMETODOS PEDAGÓGICOSes_ES
dc.subject.otherPEDAGOGICAL METHODSes_ES
dc.subject.otherENSEÑANZA PROGRAMADAes_ES
dc.subject.otherSCHEDULED EDUCATIONes_ES
dc.title¡Por encima de las nubes! Unidad Didáctica para Educación Infantiles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educaciónes_ES
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lpez_Mesa_Helena_Mara_TFG_Educacin_Infantil.pdf765,29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.