Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/8179
Title: | Educación emocional en alumnado con Síndrome de Down |
Authors: | Miranda-Lozano, Alba |
metadata.dc.contributor.advisor: | Cerezo-Rusillo, Mª Teresa |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | En este Trabajo Fin de Grado se hace alusión a aspectos como las características, el
diagnóstico y los tipos de Síndrome de Down.
Se pretende dar a conocer sus diferentes características y sus necesidades educativas
especiales para poder proponer actividades para el aula ordinaria, el aula de educación especial
y para casa, y así minimizar sus problemas de generalización, aumentar su bienestar y mejorar
sus habilidades sociales, con la participación imprescindible de la familia. Para ello se hará una
propuesta de intervención dirigida al alumnado con Síndrome de Down de la etapa de
Educación Infantil, concretamente del tercer ciclo. My final essay makes allusion to the aspect, different types and qualities of Down Syndrome. Whatsmore, we would like to make awareness their different characteristics and their special educational needs so we can propose activities to the ordinary classroom, special needs and at home can minimize their generalization problems and also to increase their wellbeing and improve their social abilities counting with the family. For this reason we will make an interventional suggestion to the Down Syndrome pupils in the primary school and specially onthe third trimester |
Issue Date: | 22-May-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.