Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/8198
Title: | Las series animadas televisivas y el dibujo como recurso didáctico en la búsqueda de valores. |
Authors: | Porcuna-Galán, María |
metadata.dc.contributor.advisor: | Horno-López, Antonio |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Derecho Penal, Filosofía del Derecho, Filosofía Moral y Filosofía |
Abstract: | Consecuentes de la gran repercusión que presentan las series animadas televisivas en la etapa de
Educación Infantil para el futuro desarrollo cognitivo y social de los mismos, en este Trabajo de Fin de Grado se
realiza un estudio y análisis de aquellas series que puedan aportar e infundir positivamente aspectos tan
necesarios como la amistad, la solidaridad, el respeto o el amor.
A partir de una ficha establecida, al inicio del desarrollo de este trabajo se realizó una selección de distintas
series de dibujos animados que se emiten actualmente en cadenas televisivas destinadas al público infantil.
Seguidamente, dentro del aula tras la visualización de dichos vídeos, se llevó a cabo diferentes prácticas
creativas y actividades de dibujo, cuyos resultados han sido analizados y estudiados, dando lugar a una
clasificación de aquellos productos animados que creemos eficaces a la hora de motivar la adquisición de estos
valores tanto educativos como culturales.
Palabras clave (max. 5) Consistent of the great repercussion that the televised animated series present in the stage of Infantile Education for the future cognitive and social development of the same ones, in this Work of End of Degree a study and analysis of those series is realized that can contribute and infuse positively As necessary aspects as friendship, solidarity, respect or love. From an established record, at the beginning of the development of this work, a selection of different series of cartoons that are currently broadcast on television channels aimed at children was made. Afterwards, in the classroom after the visualization of said videos, different creative practices and drawing activities were carried out, whose results have been analyzed and studied, giving rise to a classification of those animated products that we believe are effective when motivating the acquisition of these values, both educational and cultural. |
Issue Date: | 21-May-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Porcuna_Galn_Mara_TFG_Educacin_Infantil.pdf | 1,52 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.