Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8204
Title: Programa de intervención para el desarrollo de autoestima positiva en el alumnado de Educación Infantil
Authors: Robles-Ortega, Juana
metadata.dc.contributor.advisor: Pegalajar-Palomino, María del Carmen
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: La propuesta de intervención que se presenta a continuación contribuye a desarrollar una autoestima positiva en la etapa de Educación Infantil, a la cual va dirigida. Durante el desarrollo del presente trabajo se puede observar la relación existente entre el concepto de autoestima y el comportamiento de los niños/as, la influencia de la familia y de la escuela en la construcción de la autoestima y una propuesta de actividades diseñadas para llevarlo a la práctica en el aula.
The offer of intervention that one presents later helps to develop a positive autoesteem in the stage of Infantile Education, which it(she) is directed. During the development of the present work it is possible to observe the existing relation between(among) the concept of autoesteem and the behavior of the children / aces, the influence of the family and of the school in the construction of the autoesteem and an offer of activities designed to take it to the practice in the classroom. Nomenclatura Internacional de Unesco para la Ciencia y Tecnología(http://skos.um.es/unesco6/
Issue Date: 21-May-2018
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Robles_Ortega_Juana_TFG_EducacinInfantil.pdf975,6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.