Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/8209
Title: | La musicoterapia como método de prevención al bullying. Una propuesta de intervención desde la Educación Infantil |
Authors: | Ruiz Quero, Isabel |
metadata.dc.contributor.advisor: | Robles-Bello, Mª Auxiliadora |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias |
Abstract: | La presencia de alumnado con problemas sociales, específicamente problemas de
acoso escolar o bullying, es cada vez mas frecuente en las aulas. Por tanto, los docentes deben
conocer a qué se enfrentan, las características que presentan, las causas que lo originan para
saber reconocerlo y diferentes método para su prevención.
La siguiente propuesta de intervención se centra en analizar el concepto de bullying o
acoso escolar en varios de sus aspectos y cómo podemos prevenirlo a través de la
musicoterapia. The presence of pupils with social problems, particulary problems of school harassment or bullying, is increasingly frequent in the classrooms. Therefore, the teachers must know what they are facing, the characteristics that these problems provide, the underlying causes, in order to recognize them, and different methods for their prevention. The following proposal of intervention focuses on analysing the concept of bullying or school harassment in several key aspects and how we can prevent it by means of music therapy |
Issue Date: | 18-May-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.