Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8217
Title: Potencial de Aprendizaje en preescolares.
Authors: Trinado-Ochoa, Amalia
metadata.dc.contributor.advisor: Robles-Bello, Mª Auxiliadora
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: El trabajo presentado a continuación trata el tema de Potencial de Aprendizaje y su evaluación en niños preescolares. Cuando hablamos de Potencial de Aprendizaje (Malbrán y Villar, 2002) nos referimos a la idea de incrementar o mejorar las estrategias cognitivas implicadas en la resolución de problemas conjunta con un adulto o compañero aventajado. La idea principal de este trabajo es una propuesta de intervención para evaluar en preescolares varios ámbitos como: el lenguaje, memoria, inteligencia, etc. En el marco teórico podemos encontrar amplia información sobre el Potencial de Aprendizaje y su evaluación. La propuesta de intervención incluye una serie de objetivos, contenidos y actividades que han sido clave para dicha evaluación.
The work presented here is the theme of learning potential and their evaluation in preschool children. When we speak of learning potential (Malbrán and Villar, 2002) we are refering to the idea of increasing or improve cognitive strategies involved in solving problems together with an adult or outdone Companion. The main idea of this work is a proposal for intervention to assess several preschool fields such as: language, memory, intelligence, etc. In the theoretical framework we can find comprehensive information about the potential of learning and its evaluation. The proposal of intervention includes a series of objectives, contents and activities that have been key for such assessment.
Issue Date: 21-May-2018
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.