Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : https://hdl.handle.net/10953.1/8280
Titre: The implementation of the Lexical Approach in foreign language teaching: A practical analysis in non-compulsory Secondary Education
Auteur(s): Martínez-López, María-Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez-Cañado, María-Luisa
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Résumé: This dissertation provides an analysis of the role of lexis when learning English as a second language in the current Spanish education system, with the aim of highlighting the importance of lexical chunk awareness for communicative purposes. The theoretical part will examine the principles and pedagogical implications of the Lexical Approach, a recent method which advocates that lexis should be at the centre of foreign language teaching. Besides, the advantages of the Lexical Approach will also be explained. The practical part will be devoted to analysing how English lexical chunks are currently taught in levels 1 and 2 of non-compulsory Secondary Education (henceforth, Bachillerato). To do this, six textbooks from Bachillerato 1 and 2 will be analysed. Then, several proposals for teaching ‘real’ English expressions will be suggested.
Este trabajo proporciona un análisis del papel que juega el léxico al aprender inglés como segunda lengua en el actual sistema educativo español, con el objetivo de resaltar la importancia del conocimiento de fragmentos léxicos para fines comunicativos. La parte teórica examinará los principios y las implicaciones pedagógicas del enfoque léxico, un método reciente que defiende que el léxico debe ser el centro de la enseñanza de lenguas extranjeras. Además, las ventajas del enfoque léxico también serán explicadas en esta parte. La parte práctica está dedicada a analizar cómo se está enseñando el léxico actualmente en el primer y segundo curso de Bachillerato. Para ello, se analizarán seis libros de primero y segundo de Bachillerato. A continuación, se sugerirán varias propuestas para enseñar expresiones de inglés ‘real’.
Mots-clés: Lingüistica aplicada
Date de publication: 30-jan-2018
Editeur: Jaén: Universidad de Jaén
Collection(s) :Grado en Estudios Ingleses

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
MartU00ednez_LU00f3pez_MarU00eda_Isabel_TFG_Estudios_Ingleses.pdf1,28 MBAdobe PDFMiniature
Voir/Ouvrir


Ce document est protégé par copyright


Tous les documents dans TAUJA sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.