Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8280
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPérez-Cañado, María-Luisa-
dc.contributor.authorMartínez-López, María-Isabel-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2018-07-13T09:45:20Z-
dc.date.available2018-07-13T09:45:20Z-
dc.date.issued2018-01-30-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10953.1/8280-
dc.description.abstractThis dissertation provides an analysis of the role of lexis when learning English as a second language in the current Spanish education system, with the aim of highlighting the importance of lexical chunk awareness for communicative purposes. The theoretical part will examine the principles and pedagogical implications of the Lexical Approach, a recent method which advocates that lexis should be at the centre of foreign language teaching. Besides, the advantages of the Lexical Approach will also be explained. The practical part will be devoted to analysing how English lexical chunks are currently taught in levels 1 and 2 of non-compulsory Secondary Education (henceforth, Bachillerato). To do this, six textbooks from Bachillerato 1 and 2 will be analysed. Then, several proposals for teaching ‘real’ English expressions will be suggested.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo proporciona un análisis del papel que juega el léxico al aprender inglés como segunda lengua en el actual sistema educativo español, con el objetivo de resaltar la importancia del conocimiento de fragmentos léxicos para fines comunicativos. La parte teórica examinará los principios y las implicaciones pedagógicas del enfoque léxico, un método reciente que defiende que el léxico debe ser el centro de la enseñanza de lenguas extranjeras. Además, las ventajas del enfoque léxico también serán explicadas en esta parte. La parte práctica está dedicada a analizar cómo se está enseñando el léxico actualmente en el primer y segundo curso de Bachillerato. Para ello, se analizarán seis libros de primero y segundo de Bachillerato. A continuación, se sugerirán varias propuestas para enseñar expresiones de inglés ‘real’.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectLingüistica aplicadaes_ES
dc.subject.classification5801.07es_ES
dc.subject.classification5701.11es_ES
dc.subject.otherMétodos Pedagógicoses_ES
dc.subject.otherPedagogical Methodses_ES
dc.subject.otherEnseñanza de lenguases_ES
dc.subject.otherTeaching of languageses_ES
dc.titleThe implementation of the Lexical Approach in foreign language teaching: A practical analysis in non-compulsory Secondary Educationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educaciónes_ES
Appears in Collections:Grado en Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MartU00ednez_LU00f3pez_MarU00eda_Isabel_TFG_Estudios_Ingleses.pdf1,28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.