Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/8281
Title: | TEACHING PRONUNCIATION TO SPANISH SPEAKERS THROUGH APPS AND INTERNET RESOURCES |
Authors: | Osuna-del-Rio, José-Antonio |
metadata.dc.contributor.advisor: | Méndez-García, María-del-Carmen |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | El área de la enseñanza de la pronunciación en inglés ha sido tradicionalmente descuidada en las aulas. Hoy en día esto debe cambiar, desde que la globalización llegó, el inglés es considerado como la lengua global, debido a esto los estudiantes del inglés deben ser comunicativos, por esto es esencial enseñar pronunciación adecuadamente. Este trabajo explica porque el objetivo debe ser la inteligibilidad en lugar de una pronunciación nativa, especialmente centrándose en hispanohablantes. Además, el trabajo muestra como el área de las pedagogías en pronunciación busca ser de una vez por todas más accesible e interesante a través de las nuevas tecnologías. The area of English language teaching pronunciation has traditionally been neglected in classrooms. Nowadays that should change, since the globalization arrived, the English is considered as the global language and the English students should be communicative, for that is essential to teach pronunciation properly. This paper explains why the aim should be intelligibly instead of native like pronunciation, especially focusing in Spanish speakers. Moreover, this work shows how pronunciation pedagogies area attempting to make the area at once more accessible and more interesting through the new technologies. |
Issue Date: | 11-May-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Appears in Collections: | Grado en Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Osuna_Del_Rio_JoseAntonio_tfg_estudiosingleses.pdf | 1,52 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.