Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/8290
Title: | Ciberbullying y Sexting en la comunidad universitaria |
Authors: | Arellano-Alonso, Jose-David |
metadata.dc.contributor.advisor: | García-López, Luis-Joaquín |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | Este estudio busca evaluar la prevalencia del Ciberbullying y Sexting en los estudiantes de la Universidad de Jaén. Paralelamente se estudió la relación entre Ciberbullying, Sexting, las subdimensiones de la Emoción Expresada y la ansiedad social y comprobar si existían diferencias estadísticamente significativas en función del género. Para ello se trabajó con una muestra de 889 estudiantes de la Universidad de Jaén (363 hombres y 526 mujeres), a los que se les administró el “Screening de acoso entre iguales” (Garaigordobil, 2013), el “Cuestionario de Ciberacoso en el Noviazgo” (Borrajo et al, 2015), una versión abreviada del cuestionario de Sexting elaborado por Gámez-Guadix et al (2015), la “Entrevista Estructurada de Evaluación de la Emoción Expresada” (Espinosa-Fernández et al, 2016) y el SPAI-B (García-López et al 2008). Los resultados muestran una prevalencia elevada de estos problemas entre los universitarios, y una relación significativa entre Emoción Expresada, Ansiedad social y estos fenómenos. This study seeks to evaluate the prevalence of Cyberbullying and Sexting in the students of the University of Jaén. At the same time, the relationship between Cyberbullying, Sexting, the sub-dimensions of Expressed Emotion and social anxiety was studied and there were statistically significant differences according to gender. To this end, we worked with a sample of 889 students from the University of Jaén (363 men and 526 women), who were given the "Screening of harassment among equals" (Garaigordobil, 2013), the "Cyber Dating Abuse Questionnaire"(Borrajo et al, 2015), an abbreviated version of the Sexting questionnaire prepared by Gámez-Guadix et al (2015), the" Structured Interview of Evaluation of Expressed Emotion "(Espinosa-Fernández et al, 2016) and the SPAI-B (Garcia-Lopez et al 2008). The results show a high prevalence of these problems among university students, and a significant relationship between Expressed Emotion, Social Anxiety and these phenomena. |
Keywords: | Psicología clínica |
Issue Date: | 22-May-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Psicología |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.