Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8313
Title: Análisis ontosemiótico Trabajo Fin de Grado del concepto del ángulo de cuarto curso de Educación Primaria
Authors: Bejarano-Bueno, Manuel Jesús
metadata.dc.contributor.advisor: Contreras-De-la-Fuente, Ángel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: Este trabajo de fin de grado consiste en el desarrollo de un análisis ontosemiotico (EOS). Este método teórico busca articular diversas aproximaciones y modelos teóricos usados en Educación Matemática. Después de contextualizarlo en un marco teórico específico, el proyecto se centrará en los ángulos. Una vez introducido, será explicado de una forma detallada las acciones que se han llevado a cabo en el aula. Posteriormente, los resultados obtenidos de los cuestionarios iniciales y finales, serán expuestos. Por último, se plantearán propuestas de mejora en el proceso de enseñanza-aprendizaje junto a una breve conclusión de la experiencia en el aula.
This end-of-degree Project consists on the develop of a deep onto-semiotic analysis (EOS). This theoretical method aim to articulate several approaches and models used in Mathematics education. After contextualizing it into a specific theoretical scenario, the project will be focused on the angles. Once it has been introduced, it will be explained in a detailed way, the actions which has been done inside the classroom. After that, obtained results, related to initial and final questionnaires, will be exposed. Finally, with those results, purposes to improve during the teaching-learning process will be formulated with a short conclusion of the classroom experience.
Issue Date: 23-May-2018
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bejarano_Bueno_Manuel_Jess_TFG_Educacin_Primaria.pdf1,99 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.