Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/8447
Title: | Videojuego RPG (Role-Playing Game) basado en algoritmos evolutivos. |
Authors: | Pérez-Cruz, José-Javier |
metadata.dc.contributor.advisor: | Rivas-Santos, Victor-Manuel Jiménez-Pérez, Juan-Roberto |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Informática |
Abstract: | El presente trabajo pretende analizar, diseñar e implementar un prototipo jugable de un videojuego tipo RPG (Roleplaying
game), que incluirá un algoritmo evolutivo y en el cual varios personajes combatirán entre sí. Cada jugador
adoptará el rol de entrenador de un personaje, pudiendo elegir en cada turno la estrategia que su personaje llevará a cabo.
A partir de ahí, la determinación de la secuencia de acciones que permita ejecutar de forma óptima la estrategia elegida
será llevada a cabo por un algoritmo evolutivo. This project tries to design and introduce a playable prototype of a RPG videogame (role playing game), that will include an evolutionary algorithm in which several characters will fight against themselves. Every player will adopt a character’s trainer role, choosing in every turn the strategy that its character will carry out. From there, the sequence’s determination of actions, which allow execute in excellent form the chosen strategy will be carried out by an evolutionary algorithm. |
Keywords: | Sistemas gráficos |
Issue Date: | 24-Jun-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Appears in Collections: | Grado en Ingeniería Informática (E.P.S. Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Memoria.pdf | 2,69 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.