Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/8490
Title: Prototipo de Videojuego (Ocio o No Ocio-Serious Game)
Authors: Martínez-de-Lamo, Samuel
metadata.dc.contributor.advisor: Feito-Higueruela, Francisco-Ramón
Jiménez-Pérez, Juan-Roberto
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Informática
Abstract: [ES] Las tecnologías de hoy en dia nos permiten alcanzar límites que hace unos pocos años eran prácticamente inimaginables. Con la aparición de la Realidad Aumentada se abre un mundo de posibilidades, sobre todo en el campo de los videojuegos educativos. Queremos acercarnos a ésta tecnología con el desarrollo de un prototipo de videojuego educativo o videojuego serio, y para ello, abordaremos el estado del arte del videojuego, analizaremos las etapas de desarrollo del videojuego y las aplicaremos a nuestro proyecto siguiendo una metodología de ingeniería del software concreta.
[EN] Technologies today allow us to reach limits than few years ago were almost unimaginable. With the emergence of Augmented Reality a world full of possibilities opens, especially on educational video games field. We pretend to bring closer to this technology with the development of an educational video game prototype, and for that, we will approach the state of art of video game, we will analyze the stages of video games development and we will apply them to our project following a specific software engineering methodology.
Keywords: Sistemas Gráficos
Issue Date: 14-Sep-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Grado en Ingeniería Informática (E.P.S. Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
memoria.pdf6,35 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.