Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/9468
Title: | EL COMERCIO ELECTRÓNICO EN EL SECTOR OLEÍCOLA: UN CASO DE ESTUDIO |
Authors: | GARCÍA MARTÍNEZ, ISABEL MARÍA |
metadata.dc.contributor.advisor: | BERNAL JURADO, ENRIQUE |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Economía |
Abstract: | [ES] La venta de aceite de oliva es uno de los aspectos que más
preocupa al sector oleícola. La provincia de Jaén está compuesta
por multitud de empresas dedicadas al mundo del olivar, así como
a la obtención del aceite. Entre dichas empresas se destaca un
escaso número de aquellas que se dedican a las tareas de
marketing. Una práctica de e-Commerce para promocionar el
aceite de oliva supone una serie de ventajas importantes para la
empresa en sí, tales como la superación de las limitaciones
geográficas, consecución de un aumento de clientes tanto por la
plataforma de e-Commerce como en el propio establecimiento de
venta, costes de puesta en marcha y permanencia más reducidos
que un portal de venta tradicional, una capacidad superior para
mostrar el producto, así como la oferta de una mayor información
al comprador. [EN] The sale of olive oil is one of the aspects that most concerns the olive sector. The province of Jaén is composed of many companies dedicated to the world of olive groves, as well as to obtain oil. Among these companies, a small number of those dedicated to marketing tasks stand out. An e-Commerce practice to promote olive oil represents a series of important advantages for the company itself, such as overcoming geographical limitations, achieving an increase in customers both by the e-Commerce platform and in the own establishment of sale, start-up and permanence costs more reduced than a traditional sales portal, a superior capacity to show the product, as well as the offer of more information to the buyer. |
Issue Date: | 12-Jul-2018 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Finanzas y Contabilidad |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFG_COMERCIO_ELECTRNICO.pdf | 1,68 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.