Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/9551
Title: Inditex: Análisis Económico, Financiero e Internacionalización
Authors: Puertollano Delgado, María
metadata.dc.contributor.advisor: Muñoz Guarasa, Marta
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Economía
Abstract: [ES] Este trabajo está enfocado a una de las empresas más importantes de España, el grupo Inditex bajo la presidencia de su creador Amancio Ortega cuyas actividades principales son el diseño, la confección, producción y venta de accesorios, prendas de vestir o artículos de decoración conocidos por la atractiva relación que guardan calidad – precio. Hoy en día, Inditex es símbolo de éxito, un referente de mercado y acierto ante cualquier intento de inversión, estrategia competitiva o proyecto empresarial siempre siendo consciente del riesgo financiero que pueda conllevar. Su tipo de cliente está bien definido porque no hay un diseño específico al que vaya dedicado sus colecciones, tampoco barreras geográficas debido a su óptimo proceso de internacionalización que le permite estar presente en cada uno de los continentes del mundo, así como una sólida estructura financiera que le otorga el poder de situarse como líder de mercado.
[EN] This work is focused on one of the most important companies in Spain, the Inditex group under the presidency of its creator Amancio Ortega whose main activities are the design, manufacture, production and sale of accessories, clothing or decoration items known by the attractive relationship that they keep quality - price. Nowadays, Inditex is a symbol of success, a benchmark in the market and a success when faced with any investment, competitive strategy or business project, always being aware of the financial risk it may entail. Their type of client is well defined because there is no specific design to which their collections are dedicated, nor geographic barriers due to their optimal internationalization process that allows them to be present in each of the world's continents, as well as a solid financial structure which gives it the power to position itself as a market leader.
Issue Date: 12-Jul-2018
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_MARIA_18.pdf2,8 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.